• English
  • Svenska
  • Norska
  • Dansk
  • Suomi

DETALJENE GJØR BUTIKKEN

Nøkkelen til å innrede et butikkmiljø med salgsappell og sterk profil, er å få alle detaljer til å fungere sammen og skape noe større. Vi har kunnskapen om hva som fungerer. Det er ingen heksekunst, men det øker salget.

PÅVIRK KUNDENE DINE

De fleste forbrukere er vanemennesker. De opptrer, tenker og kjøper som oftest slik de alltid har gjort. Det er ikke noe merkelig med det, men i butikken har vi alle muligheter for å påvirke kundenes atferd og styre deres oppmerksomhet

TENK PÅ HELHETEN

Ved hjelp av Hestras kunnskap om ulike bransjer, målgrupper og produktkategorier er du kommet et godt stykke på vei. Vi vet hvordan alle detaljer skal fungere sammen for å skape attraktive butikkmiljøer.

5 TRINN TIL EN BEDRE BUTIKK

Alle butikker er forskjellige, men det finnes noen fellesnevnere som straks kan påvirke butikkens lønnsomhet.

1. SETT TONEN UMIDDELBART

Det gjør du enklest med en høyprofilert eksponering noen meter innenfor inngangen. På denne måten får du kundene inn, og gir et klart bilde av hva de kan forvente seg. Det har i sin tur stor betydning for helhetsinntrykket. Du skal bare eksponere varer som styrker din profil.

2. ÅPNE KUNDENS LOMMEBOK

I tilknytning til inngangspartiet bør det alltid finnes attraktive lokkevarer. Slike produkter bidrar til at kundene åpner lommeboken og begynner å handle. Og når de først har begynt å handle, vil de høyst sannsynlig fortsette med det.

3. VIS FREM HELE BUTIKKEN

Få butikker klarer å vise kundene hele vareutvalget. Som oftest skyldes det at den virkelige kunderunden er for kort. Med en gjennomtenkt butikklayout eksponerer du en større del av sortimentet samtidig som du manøvrerer kundene til alle hjørner av butikken.

4. LA KUNDEN PRØVE

Det ligger i menneskets natur å ville prøve et produkt før de bestemmer seg for å kjøpe det, uansett om det er en kasjmirgenser eller en slagbormaskin. Sannsynligheten for at produktet kjøpes, øker drastisk etter at kunden har prøvd det. Derfor er det viktig å utnytte salgstorg, podier og spesialeksponeringer så godt som mulig.

5. UTNYTT KASSEOMRÅDET

Sammen med inngangspartiet utgjør kasseområdet grunnlaget for kundenes oppfatning av butikken. Det skal derfor være tydelig profilert og utstråle den riktige følelsen. Kassen er en svært bra salgsflate som kan brukes til nyheter, mindre omsetningsvarer og aktuelle sesongvarer. Bytt varer med jevne mellomrom slik at kundene finner noe nytt hver gang.

Hestra showroom

I vårt showroom i Hestra er det en hel verden av muligheter med ulike innredningsstiler, konseptløsninger, belysning og lydsystem. Kontakt oss for en inspirerende visning!

Showroom

FØLG DETALJHANDELEN

Å ha kontroll på detaljhandelen er vesentlig for alle som driver butikkvirksomhet. Bruk gjerne noen minutter på å finne ut hvordan det går i detaljhandelen, og hva husholdningene bruker penger på.

 

Aktuelle rapporter:
Detaljhandelsindex – Plånboksindex – Svensk Handels Handelsbarometer